De lepe sleper

Ergens verwant met de recente bijdrage “Minder auto’s AUB“, maar dan ook weer niet:
O.a. De Morgen bericht over een tweede vreemd luchtje aan de symbiose tussen de Brusselse politie en de ‘takelmaffia’. Nadat een onderzoek geopend werd tegen Da-Car (de ‘rode clan’, om in maffia termen te blijven) een paar maand geleden, zijn er nu ook beschuldigingen van schriftvervalsing en omkoperij tegen Radar-Orange (de ‘oranje clan’). Lees de details op brusselnieuws.

Mijn vraag nu:
– zijn er mensen met sterke verhalen over hun wedervaren met de takelmaffia in Brussel?
– er werd geopperd dat “het systeem van één firma die met één gemeente werkt is nefast.” Kent u nog andere voorbeelden van dit soort situaties?

Share
  • ja die sterke verhalen zijn er zeker, toen de takeldienst nog in het centrum zat vlak aan de Graanmarkt gingen ze ‘s morgens eerst de Nieuwe Graanmarkt “oogsten”, gewoon de éné wagen na de andere door de Moutstraat en klaar is kees. En op je boete stond, weggesleept om 7u55 kortom nog net 5 minuten dubbel nachttarief aan uw rekker. Kassa kassa was dat, ik denk dat er daar een paar weinig last hadden van ochtendhumeur en fluitend de nieuwe dag ingingen.

  • ik heb zelf geen auto, maar vrienden van me wel en die kunnen er van meespreken. ken genoeg verhalen. het is al jaren geweten dat da-car een erg dubieuze organisatie is. dat het parket er pas nu op valt is eigenlijk nog het pijnlijkste deel van het hele verhaal. beter laat dan nooit 😉

  • oscar

    * o ja toe ze nog in het centrum zaten. ik heb jaren in de moutstraat gewoond en bevestig bovenstaand verhaal. plus: de verbale agressie van de bestuurders van de takelwagens en het geweld waarmee zij hun takelwagen door de straten en over de borduren jaagden
    * klein verhaal: bij de aangifte van een diefstal kwam ik boven in een kantoor van een politie-inspecteur: aan de muur een kalender van radar, een onderlegger van radar, balpennen van radar, net de pits vanb radar; vreemd toch al die relatiegeschenken voor iemand die voor de overheid werkt en van wie wordt verwacht neutraal en objectief te zijn.

  • Een gelijkaardige situatie doet zich voor in Parijs, waar de remorqueurs een monopolie hebben verkregen in de tijd dat Chirac nog baas was van de Seine-stad.
    ‘k ben ooit eens weggesleept op een vrijdagavond omdat ik met één (1) wiel op een zebraspad stond (dit is in Parijs de gewoonte, probeer maar eens parking te vinden…).
    Alle andere auto’s waren mooi van een boete voorzien – maar de Belgische plaque was natuurlijk weggesleept…
    150 euroknoerften dokken in een fantastisch opslagplaats onder Etoile… – ‘t was de moeite…

    Uit artikels bleek dat die gasten in combine samenspanden met de flikken…

  • Ja, mijn auto is diverse malen weggesleept zonder enige reden en als je gaat betalen kun je korting krijgen als je geen factuur hoeft!