Coditel past helpdesknummer aan

Afgelopen jaar kwam de Brusselse kabel- en internetprovider Coditel zwaar onder vuur te liggen vanwege de consumentenorganisatie Testaankoop, vooral omdat het helpdesknummer een betalend 0900-nummer bleek te zijn.

Vandaag viel bij mij de nieuwe factuur van Coditel in de bus, en wat blijkt (buiten de reeds aangekondigde prijsverhoging dan)? Het 0900-nummer is zeer vet doorstreept, en maakt plaats voor een nieuw nummer : 02 226 53 53. Hallelujah voor Testaankoop!

Share
  • 02 nummers zijn ook betalend hoor 😉 Als je overdag een half uur naar Vivaldi’s laatste moet luisteren wegens onvoldoende support mensen, dan betaal je ook een flinke duit. Maar bon, 02 is idd stukken goedkoper dan 0900.
    Hoe frequent moet je bij Coditel naar de helpdesk bellen? Ik herinner me dat ik indertijd bij Chello zowat elke maand moest bellen.

  • Ik zou niet weten hoe dikwijls je moet bellen, met mijn tv-aansluiting heb ik nog geen problemen gehad; mijn internet-aansluiting haal ik wijselijk ergens anders 😉

  • Chello is de laatste tijd serieus verbeterd. Vooral sinds ze de oude modems hebben vervangen. Maar dat houdt inderdaad niet tegen dat je soms wel lang in de queue zit voor je iemand aan de lijn krijgt…

  • Jan

    Een technisch helpdesknummer moet uiteraard eigenlijk een 0800-nummer zijn. Die wetgeving moet veranderen.
    Soms heb ik een onderbreking van de aansluiting bij Coditel. wekelijks. Van een minuutje tot een paar uur. Niet plezant en dan maar beginnen prutsen aan je modem en kabels enzo. ..
    En Coditel wil ons nu ook telefoon verkopen via kabel. Hoe gaan we dan de helpdesk bellen?

    Heb hun tijd geleden al suggestie gedaan: stuur een sms naar de klanten van die straten waar er een panne is. Simpel toch. Kost niet zoveel en zal zeker geapreccieerd worden door abonnees.

    Technisch haalbaar? Fortis pc-banking biedt dat vanaf nu aan om verrichtingen op zichtrekening te volgen via sms naar je gsm.

  • Je kan ook Belgacom-TV proberen. Het aanbod is al in enkele Brusselse gemeenten voorhanden en volgens mij interessant voor Nederlandstalige Brusselaars omdat:
    – er NL-kanalen (vitaya, jimtv, national geographic,…) beschikbaar zijn die de kabelmaatschappijen (UPC, Brutélé, Coditel) niet aanbieden.
    – er een dvdbib beschikbaar is tegen de prijs van een gewone videotheek (waar er dikwijls geen dvds met NL-ondertitels voorhanden zijn)
    – de service van Belgacom in alle opzichten tweetalig is.

    De komst van Belgacom-TV is alleszins positief omdat het de Brusselse kabelmaatschappijen dwingt hun aanbod en hun klantvriendelijkheid te verbeteren.

  • Emile

    Vandaag heb ik de helpdesk willen bereiken vanaf 18 u30.Na 14 pogingen zowel op de Nederlanstalige als op de Franstalige kreeg ik muziek te horen
    Het is nu 22u31 en in onze wijk in Bosvoorde is er nog steeds geen beeld op de TV
    Proficiat aan Coditel !!!

  • http://www.tv-vlaanderen.be/

    Hou deze maar in de gaten, binnenkort hangen de Brusselse Vlamingen ook zo’n schotel aan hun voorgevel.

    Als TV-brussel ten minste in het aanbod zit…
    Voor het zenderaanbod is het wachten op de lanceerdatum (einde kwartaal 2006)

  • Smartich

    (op Emile) Coditel en panne in Bosvoorde deze morgen nog steeds… heb probeert naar hun te bellen, maar geen enkel nummer werkt… waarschijnlijk gebombardeerd met mensen die info willen.
    ik was gisteren mijn routeur aan het vervangen,, en heb zeker 2 uur geknoeit voor ik verstond dat het bij Coditel lag… argh…
    hopelijk is dit niet te dikwijls, ben pas geabonneerd…

  • Bart

    Ik heb net een mail gekregen van de helpdesk van Coditel: door werken is er een kabel gebroken, waardoor er geen televisie en internet is in Watermaal-Bosvoorde.
    “Ze stellen alles in het werk om alles zo snel mogelijk te repareren”

  • mucteba

    die coditel is zekker vanslag

    ja van vitaya kunnen nu goed ontvangen
    maar vijftv niet

  • Pingback: Brussel.blogt.be » Coditel doorgelicht()

  • Jan

    Je kan makkelijk klacht indienen per email bij de federale economische inspectie:

    Eco.Inspec.Dir1@mineco.fgov.be
    Hun website: http://www.mineco.fgov.be

    Allen doen, daar dient dat ministerie toch voor, eens zien of het ietwat veranderd…

  • antoine dansaert

    Geen keuze meer, we hebben wel getracht over te stappen naar schotelantenne, maar met het gebouw van 25 verdiepen in de nabijheid hebben we de juiste hoek niet, we hebben belgacom tv uitgeprobeerd, na 2 dagen teruggebracht, kwaliteit op grootscherm is beneden alles en je hebt problemen met je internet verbinding terwijl iemand van je familie tv kijkt, dus er blijft niets anders over dan coditel plus.
    Dankzij de decoder hebben we nu 17 kanalen meer, waarvan 13 Arabische zenders, yoepie. Als Nederlandstalige Brusselaar spreek je natuurlijk andere talen, je leeft immers in een internationale en multiculturele stad, maar ja het Arabish is voor ons als Chinees, dus….wat gaan we aanvangen met 13 Arabische zenders, er zijn er welgeteld 12 in het NL 14 FR ( Arte en Euronews inbegr ) 2 in het E, etc.
    Het had misschien interessant geweest even na te denken, en alle bevolkingsgroepen plezier te doen door een paar interesante zenders in de plaats te zetten van overvloedige Arabische, bv BBC World, al was het ook maar om degelijk minder subjectief nieuws te bieden aan alle Europeanen die in Brussel werken. Maar neen, dus deze avond gaan we naar één of andere soap kijken op Qatar TV en dit voor maar 50 € “garantie”.
    Dank U Coditel voor deze prachtige opgelegde aanbieding. Of kunnen we een paar van deze Arabische zenders omruilen tegen andere voor ons interessantere zenders ? Of kunnen we misschien eindelijk gaan betalen per zender die ons echt zou interesseren en al de rest van de rommel opgeven ? Wanneer zal het monopolie doorbroken worden ?

  • agnes

    helemaal mee eens je moet je eerst door ettelijke arabische zenders worstelen.