Inhuldiging nr. 2

Vandaag was het de beurt aan lijn 94. De lijn is verlengd en rijdt vanaf morgen van het Watermaal-Bosvoords Wienerplein door tot het metrostation Herrmann-Debroux in Oudergem. Verder zal de lijn in de toekomst verlengd worden naar Woluwe en het Woluwe Shopping Center en wie weet zelfs tot de luchthaven van Zaventem. Hier zijn alvast een aantal foto’s van deze morgen.

sept10

sept11

sept12

Share
  • Sorry maar er wordt helemaal niets verlengd, integendeel tramlijnen worden gesplitst, bustrajecten worden ingekort etc…, ik dacht dat Pascal Smet bevoegd is voor mobiliteit in Brussel, wel de sossen hebben er een zooi van gemaakt.

  • bartje

    Nu ben ik geen socialist, en een fan van Smet zou ik me niet noemen, maar dit is geen beslissing van Smet, maar van de MIVB. Een beslissing die ik ten volle begrijp. Akkoord, er zullen altijd mensen moeten wennen aan een nieuwe situatie bij invoering van bepaalde wijzigingen. Het aantal keren dat buslijnen in Leuven, Gent, Kortrijk, Waregem etc al verlegd zijn, het is niet meer te tellen op de vingers van 1 hand. Maar na even puzzelen ben ik meestal wel vlugger ter plaatse, kan ik een route nemen met minder overstappen, kortom, ben ik best tevreden. Zelfs als ik een halte verder moet lopen, hoewel ik dat natuurlijk liever niet doe.
    De MIVB heeft de voorbije jaren al meer investeringen gedaan dan de hele jaren 80 en 90 samen, als we even abstractie maken van de metro. Zeker, ik ben tevreden over de MIVB, en ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen dat zijn. Ondanks de tramlijnsplitsingen, de bustrajecten die worden ingekort (tot aan een nieuw metrostation, wat je er niet bij verteld), en je weinig zeggende etc.

  • Als je de Brusselse bus en tramlijnen bekijkt zit je met een historisch net, een net dat sinds de jaren stillekes niet meer is verandert en in vele gevallen ook gewoon niet meer voldoet aan de eisen van vandaag. Ja, je zal moeten overstappen, lijnen worden korter, lijnen worden bijgemaakt, maar al dit heeft als doel de lijnen vlotter en meer op tijd te laten rijden ! De komende 2 jaren zullen voor de reiziger niet echt de leukste worden. Maar ja, even wennen en het zal al wat beter gaan !

    Ik ben niet 100% akkoord met dit plan, maar dit plan is van de MIVB dat ook ergens wel weet wat ze doet en vooral dit plan is GOEDGEKEURD door de brusselse regering ! Dit heeft trouwens heel wat voeten in de aarde gehad want het heeft lang geduurd voor die goedkeuring er kwam. Veel “fantasiëen” zijn trouwens een gevolg van eisen van de brusselse regering…

  • Schitterend… de komende twee jaar worden niet de leukste! Maar ondertussen gaan we in bepaalde stadsdelen wat autootje pesten onder het mom van: “ze gaan dan wel overschakelen op het openbaar vervoer”. Sorry, maar met een MIVB waar we nog twee jaar moeten op wachten zal dat gene vette worden!
    Nu, de overheid kan nooit iets goed doen… wordt het openbaar vervoer aangepakt, krijg je averechtse commentaren zoals hierboven. Pak je de wegen aan krijg je het volgende:
    De Franstalige milieugroep Arau is boos omdat de Vilvoordsesteenweg tussen de Van Praetbrug en de Lakensebrug helemaal is vernieuwd.”
    Je moet er maar goesting voor hebben, polletiek…