MIVB moderniseert

Tram MIVBToegegeven, het zou allemaal wel wat sneller kunnen, maar stilletjesaan wordt de MIVB een meer moderne maatschappij. Flexibiliteit, snelheid, correcte informatie… het staat allemaal in de startblokken en uiteindelijk komt het er wel. Dat hier van de reiziger soms meer wordt gevraagd dan van de vervoersmaatschappij zelf, is dan weer een heikel punt dat mij vorige week (nét voor de tariefverhogingen) duidelijk werd.
Sinds kort staan er ticketmachines waar je, naar ik me heb laten vertellen, enkel individuele tickets kan kopen. Waarom zo’n machien geen andere tickets zou kunnen uitspuwen is een raadsel waar waarschijnlijk wel een antwoord op kan worden gegeven. (zie commentaar Joske) Die ticketmachines zijn er gekomen nà de aanpassing van de prijzen op de toestellen zelf. Dat een andere volgorde hier wenselijk had geweest, hoeft geen groot betoog (althans vanuit het standpunt van de reiziger).
Nu wil het toeval dat ik vorige week geen 10-rittenkaart meer had en me een goedkoop ticket aan het machien wou kopen. Kort na installatie is het machien blijkbaar al stuk, al kan ik ook niet bevestigen dat het ooit heeft gewerkt. Dus dacht ik ter compensatie een goedkoop ticket te vragen op de tram. De chauffeur had geen idee waarover ik het had toen ik een goedkoop ticket eiste omdat ik niet in de mogelijkheid werd gesteld mijn ticket op voorhand te kopen. Kopen òp de tram = duur ticket. (Ook al kan je er niks aan doen)
In mijn opinie wordt het dus hoog tijd dat ook het personeel moderniseert, maar dan vooral door een klantvriendelijke instelling (opleiding?)… het personeel zelf mag van mij blijven, ter verduidelijking (straks hebben we nog een staking aan ons been…)
Photo courtesy of 海爾渥 / Hairworm

Share