Regiojobs zendt verkeerde boodschap uit

Het reclamespotje voor Regiojobs, dat we om te haverklap op TV te zien krijgen, zendt een verkeerde boodschap uit.

Het wil de voordelen tonen van een job in eigen regio. Het spotje toont dan ook hoe een autobestuurder zich door een GPS systeem de twee straten van thuis naar het werk door laat loodsen.

Waarom zou je voor twee straten echter de auto nemen? Is het voordeel van een job zo dicht bij huis niet juist dat je je met de fiets of te voet naar het werk zou kunnen begeven?

Echt jammer dat de reclamemakers van Regiojobs niet inzien dat hun werk ook een maatschappelijk stichtende functie zou kunnen hebben.

We mogen toch aannemen dat Regiojobs niet gebonden is aan de autoindustrie of de bouwers van GPS toestellen. Waarom dan dit uit de lucht gegrepen spotje?

Zoveel leuker was destijds het spotje van “Wonen in Brussel“. Daarin kon je zien hoe iemand het zich kan veroorloven om tijdens de week lekker lang uit te slapen alvorens naar het werk te trekken.

Share
  • Ik dacht net hetzelfde toen ik het zag. Ik ga ervan uit dat het ironisch bedoeld is.

  • Indeed. Dacht ook net hetzelfde. Ironisch? Slechte creatie eerder.

  • Ondertussen heb ik gehoord dat de papieren reclame voor Regiojobs beter is. Daar schijnt iemand te voet de straat over te moeten om tot zijn werk te geraken.