Categorieën
People & Lifestyle

Coditel en BBC2

BBC2 - de Canvas van de overkant
Mijn mail naar de BBC:

“Let me tell you straight away… it’s not a complaint to the BBC itself. It’s more about the one-sided and very sudden decision of the Brussels distribution company CODITEL to delete some 10 channels from her list, BBC 2 being one of them. Coditel customers got a letter on thursday March 23 to announce BBC 2 would be annuled on March 28. If you get digital TV, you would have the same offer.
Of course there’s not enough decoders and technically digital doesn’t offer the same possibilities as analog (videotapes). So no more BBC2 for about 2 weeks now. RAI UNO was also barred, but got back on. SOme said it was because of the elections. But apparently it had to do with RAI UNO themselves reacting. Flemish people in Brussels are lost without BBC (French hardly know it exists), but most expats will feel the same way…. Couldn’t BBC help us out here somehow? Thank you infinitely And, yes I definitely would like a reply and if at all possible a reaction towards CODITEL ….
They say they’re a victim of their success because everyone wants digitial TV. But they stopped offering many channels from one day to the next without allowing people to organize themselves technically:
1. getting a decoder (sold out, nothing left before April 20);
2. getting it to work (many people waited more than a week for ‘initialising to complete’);
3. how do you keep the same possibilities for taping programmes? Or should we all really stay at home and buy several TVs to be able to watch all the programs that interest us???

Thank you very much for any action you might undertake.”


Ik heb hen ook nog geantwoord dat de spam-versie (het vlees) van BBC, nl. Prime me eigenlijk niet interesseert. That we want the real thing, warts ’n all….

PS Hebben jullie ondertussen ook het pakketjes-aanbod gekregen van Coditel telefoon, TV en internet? They must be joking? Toen ik een van de eerste dagen belde, kreeg ik wel iemand vast maar de lijn zelf was zeer slecht. Gewoon onmogelijk om mekaar te verstaan… “u … tel …. coder…. tis… “, etc…

We kunnen het Franse super klantvriendelijke bedrijf eens aanschrijven? Of een staatsgreep plegen zoals Bucquoy en de bureau’s van de pdg’s van Coditel bezetten… Bij gebreke aan een nuttige officiële structuur om deze toestand voor onszelf te verbeteren…..

Ik heb zo ook eens naar UGC Brussel geschreven en een antwoord gekregen uit Parijs … In ’t Nederlands wel maar toch tamelijk overstaanbaar voor een simpele ziel als mezelf die een beetje wil gaan wegdromen in de cinema, een plaats waar ’t leven in principe niet even moeilijk zou mogen zijn als erbuiten. En thuis naar tv blijven kijken is ook geen optie meer vanaf 2007. 2007 wordt het jaar van de waarheid, waarin we ons niet meer zullen kunnen verstoppen in onze zetel…. 😉

(Christina)

Share