Categorieën
Mobiliteit

Verzoek niet voltooid

Wat is er in hemelsnaam aan de hand met de routeplanner op de MIVB-site?

Woensdag wilde ik een vriendin uitleggen hoe ze met het openbaar vervoer van Brussel Zuid naar Flagey komt. Ik ging een kijkje nemen bij de MIVB en verbaasde me erover dat ik niet op de homepage terechtkon om het vertrekstation en de bestemming aan te geven. Of ben ik nu zo verwend door De Lijn en de NMBS dat ik dat verwacht? Toen ik de knop “traject” gevonden had, wachtte mij een boze verrassing. De pagina “Aanvragen reisweg” verbond meteen door naar een pagina met de mededeling “Verzoek niet voltooid. Uw verzoek kon niet uitgevoerd worden. Gelieve opnieuw te proberen.” Een vicieuze cirkel kwam tot stand, zodat ik uiteindelijk bij De Lijn moest gaan kijken welke MIVB-bus of -tram de beste optie was. Vandaag hetzelfde liedje.

Of ligt het misschien aan mij? Het probleem doet zich voor bij de Nederlandstalige en de Franstalige versie, maar niet bij elke browser. Bij Internet Explorer en Safari krijg ik nul op het rekest, maar bij Google Chrome opent het venster met de trajectformuliertje (“Een reisweg opzoeken”) wél. 

Ik vind het in ieder geval onbegrijpelijk dat de belangrijkste functie het niet doet op de site. Staat klantvriendelijkheid niet in het woordenboek van de MIVB?

Share

Door Tom

Nieuwe Brusselaar met een passie voor taal, cultuur en journalistiek. Geboren in Sint-Niklaas. Studeerde Germaanse talen in Gent en woonde na zijn studie zes jaar in Berlijn. Houdt zich bezig met beleid en communicatie binnen de Vlaamse overheid en is journalist in bijberoep.