Categorieën
Brussel Actua Duurzaamheid People & Lifestyle

Coronanieuws voor ketjes

Ook voor 87 Seconds zijn het zware tijden. Het Brusselse productiehuis voor creatieve bedrijfscommunicatie ziet met lede ogen aan hoe zo goed als alle opdrachten vanwege het coronavirus uitgesteld of geannuleerd worden. De creatievelingen blijven niet bij de pakken zitten. Ze lanceren de animatieserie ‘Plezierig Nieuwsgierig’ om kleine kinderen op een ludieke manier te informeren over de gezondheidscrisis.

“Ik heb zelf twee kinderen van zeer jonge leeftijd, en beiden hebben geen flauw benul van wat er allemaal aan het gebeuren is sinds enkele weken. Ze zitten met een behoorlijk WTF-gevoel”, zegt Philip Swinnen, zaakvoerder van 87 Seconds. 

‘Plezierig Nieuwsgierig’ (in het Frans ‘Le Journal Qui Banane’) wil in episodes van een minuut kleine kinderen tussen vier en acht jaar vertellen wat er vandaag aan de hand is. De nadruk ligt niet op de ziekte, maar op de positieve acties die eruit voortvloeien.

De eerste aflevering gaat over de dagelijkse gewoonte om om 20 uur aan je voordeur of op je balkon applaus te geven voor de zorgverleners en al wie het land recht houdt in deze uitzonderlijke tijden. Er komen ook filmpjes over minder vervuiling, minder auto’s op de snelwegen en een bewustere consumptie.

Alle filmpjes komen op het YouTube-kanaal van 87 Seconds.

Share

Door Tom

Nieuwe Brusselaar met een passie voor taal, cultuur en journalistiek. Geboren in Sint-Niklaas. Studeerde Germaanse talen in Gent en woonde na zijn studie zes jaar in Berlijn. Houdt zich bezig met beleid en communicatie binnen de Vlaamse overheid en is journalist in bijberoep.