Toen ik onlangs nogmaals de site van Coditel bezocht, stelde ik vast dat hun duurste abonnement slechts 34,90 euro kostte. Dat is zo’n 14 euro minder dan wij momenteel betalen voor ons abonnement bij Coditel. Toen ik de helpdesk daarover opbelde kreeg ik het laconieke antwoord dat ik eenvoudigweg een fax moest sturen en dat we dan konden genieten van de nieuwe voorwaarden.
Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij. Als een supermarkt zijn prijzen herziet dan genieten alle klanten toch ook meteen van de nieuwe prijsvoorwaarden? Bovendien zijn het toch in het bijzonder de oude meest trouwe klanten die je wil houden, niet?
Wraakroepend. Je zou er zo lid van Test Aankoop van worden. Test Aankoop heeft Coditel overigens al eens terecht gewezen over een andere aangelegenheid en pas nadien hebben ze hun politiek herzien. Noodgedwongen. (Zie artikel door Frank: “Coditel past helpdesknummer aan.“)
Deze namiddag waren we bij Base en daar vertellen ze het je er tenminste bij in het begin. “Je kan eens om de drie maanden je contract herzien en als je bij ons betere voorwaarden ziet, kan je daarvan genieten.� Dat is toch iets sportiever en eerlijker naar de klanten toe. Alhoewel het natuurlijk nog eerlijker zou zijn, eenvoudigweg alle contracten te herzien wanneer betere voorwaarden kunnen worden geboden.
Ik ben in ieder geval tevreden dat Test Aankoop als consumentenorganisatie blijkbaar meer bevoegdheden zal krijgen en ik hoop dat ze Coditel nog eens aanpakken.